keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 353/25.09.2007 privind aprobarea contractului de închiriere dintre Parohia Romano-Catolică Timişoara IV Iozefin şi Liceul Teoretic "Bela Bartok" pentru imobilul situat în Timişoara Bd. Gen. Dragalina nr. 11A având destinaţia de unitate de învăţământ

25.09.2007

Hotararea Consiliului Local 353/25.09.2007
privind aprobarea contractului de închiriere dintre Parohia Romano-Catolică Timişoara IV Iozefin şi Liceul Teoretic "Bela Bartok" pentru imobilul situat în Timişoara Bd. Gen. Dragalina nr. 11A având destinaţia de unitate de învăţământ


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2007 -25158/24.09.2007 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale şi al Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilo din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având in vedere adresa nr. D72007- 3330/2007 a Inspectoratului Şcolar al Judeţului Timiş şi Adresa nr.1826/02.07.2007 a Liceului Teroretic "Bela Bartok,"
Având în vedere procesul verbal din data de 18.09.2007 al Comisiei de negociere cu terţii constituită în baza Hotărârii Consiliului Local nr.275/2007;
Având în vedere Legea învăţamântului nr.84/1995, modificată;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin.2 lit b,c şi d şi alin. 6 lit a din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală republicată;
În temeiul art. 45 alin.3 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată;



HOTARASTE

Art.1: Se aprobă contractul de închiriere dintre Parohia Romano-Catolică Timişoara IV Iozefin şi Liceul Teoretic "Bela Bartok" pentru imobilul situat în Timişoara Bd. Gen. Dragalina nr. 11A având destinaţia de unitate de învăţământ, pe o perioadă de 30 de ani, conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Drumuri şi Transporturi;
- Direcţiei de Mediu;
- Serviciului Control şi Audit Intern;
- Inspectoratului Şcolar al Judeţului Timiş;
- Parohiei Romano-Catolice Timişoara IV Iozefin;
- Liceului Teoretic "Bela Bartok";
- Mass - media locale.



Presedinte de sedinta
FLORICĂ BÎRSĂŞTEANU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat_-_Lic.Bela_Bartok.pdf

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TIMIŞOARA Aprobat DIRECŢIA PATRIMONIU PRIMAR, SERVICIUL ADMINISTRARE IMOBILE NR. ________________________ Dr. Ing. Gheorghe Ciuhandu REFERAT

Privind aprobarea contractului de închiriere dintre Parohia Romano – Catolică Timişoara IV Iozefin şi Liceul Teoretic

,,Bela Bartok” pentru imobilul situat în Timişoara, B-dul Gen. Dragalina nr.11/A, având destinaţia de unitate de învăţământ

Imobilul compus din construcţii şi teren, situat în Timişoara bv. Gen. Dragalina nr. 11A înscris în C.F. nr.17102 cu nr. top.17075/2 având destinaţia de unitate de învăţământ a fost retrocedat prin Decizia nr. 31/10.10.2003 a Guvernului României Comisia Specială de Retrocedare a unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România, Parohiei Romano –Catolică Timişoara IV Iozefin. Pentru acest imobil a fost încheiat contractul de închiriere nr.50/04.05.2006 între Parohia Romano –Catolică Timişoara IV Iozefin şi Liceul Teoretic ,,Bela Bartok” pe o perioadă de 5 ani începând cu 10.10.2003-10.10.2008, la o chirie lunară prevăzută de H.G.nr.1886/2006 adică 8 lei/mp construit respectiv 3 lei/mp teren. Prin adresa nr. 1826/02.07.2007 Liceul Teoretic ”Bela Bartok” a solicitat sprijinul Inspectoratului Şcolar al Judeţului Timiş în vederea aprobării unui contract de închiriere pe termen de 30 de ani, pentru a putea beneficia de fonduri pentru investiţii, reparaţii capitale sau reabilitări. Cu adresa nr. D72007-3330/2007 Inspectoratul Şcolar a Judeţului Timiş a solicitat promovarea unui proiect de Hotărâre de către Consiliul Local care să aprobe contractul de închiriere încheiat între Parohia Romano –Catolică Timişoara IV Iozefin şi Liceul Teoretic ,,Bela Bartok” pentru imobilul situat în Timişoara bv. Gen. Dragalina nr. 11A având destinaţia de unitate de învăţământ, încheiat în următoarele condiţii: - perioada de închiriere 30 de ani pe perioada 01.09.2007-01.07.2037;

- cuantumul chiriei lunare de 3,5lei/mp construit şi 1 leu/mp teren faţă de 8 lei/mp construit respectiv 3 lei/mp teren, cu condiţia ca utilizatorul să execute pe cheltuiala sa toate lucrările de întreţinere şi reparaţii necesare bunei funcţionări şi conservării imobilului, inclusiv reparaţiile capitale, care în mod normal sunt în sarcina proprietarului. Contractul de închiriere a fost supus spre analiză Comisiei de negociere cu terţii constituită în baza H.C.L. nr. 275/2007 iar în şedinţa din 18.09.2007, la care au participat reprezentanţii Inspectoratului Şcolar al Judeţului Timiş şi Parohiei Romano – Catolice s-a încheiat procesul verbal de şedinţă din care rezultă că părţile au fost de acord cu contractul de închiriere la care s-au adus următoarele amendamente:

- la art. 4, contractul se închiriere se încheie începând cu 01.10. 2007;

- la art. 5, pct. 5.2 se completează în continuare cu următoarea formulare ”inclusiv reparaţiile capitale”;

- la art. 9 pct. 9.3 rezilierea unilaterală a contractului se face ,,cu notificare”; În urma negocieri a fost modificat contractul de închiriere cu amendamentele corespunzătoare menţionate mai sus. Având în vedere cele de mai sus, Propunem: Emiterea unei Hotărâri de Consiliul Local care să aprobe contractul de închiriere încheiat între Parohia Romano –Catolică Timişoara IV Iozefin şi Liceul Teoretic ,,Bela Bartok” pentru imobilul situat în Timişoara bv. Gen. Dragalina nr. 11A având destinaţia de unitate de învăţământ. VICEPRIMAR, DIRECTOR,

DIRECŢIA PATRIMONIU Ing. Adrian Orza Ec. Nicuşor C-tin Miuţ DIRECTOR, Pt. ŞEF SERVICIU,

DIRECŢIA ECONOMICĂ Ec. Smaranda Haracicu Ing. Călin Pîrva Avizat Serviciul Juridic, Jr. Mirela Lasuschevici

Atasament: Contract_-_Lic.Bartok.pdf

1

CONTRACT DE ÎNCHIRIERE Nr. __________din ______________________.

I. PĂRŢILE CONTRACTANTE A. Parohia Romano-Catolică Timişoara IV Iozefin, cu sediul în Timişoara, str. Regele Carol I. nr. 15, având codul fiscal 5138390, reprezentată Pr. Dirschl Johann, paroh, în calitate de PROPRIETAR (Locator), şi B. Liceul Teoretic „Béla Bartók”, cu sediul în Timişoara, b-dul General Dragalina nr. 11A, reprezentată de director………………………. şi director adjunct…………………….., în calitate de CHIRIAŞ(Locatar). s-a încheiat prezentul contract de închiriere în următoarele condiţii:

II. OBIECTUL CONTRACTULUI Art.1. 1.1. Obiectul contractului îl reprezintă imobilul situat în Municipiul Timişoara, b-dul General Dragalina nr. 11A, înscris în CF nr. 17102 a localităţii Timişoara, nr. top 17075/2, având 2680 mp suprafaţa desfăşurată a construcţiei şi 1.346 mp teren – conform cărţii funciare. 1.2. Suprafaţa totală construită care constituie obiectul prezentului contract este compusă din : subsol, parter şi două etaje. 1.3. Imobilul care constituie obiectul prezentului contract de închiriere a făcut obiectul Deciziei de retrocedare nr. 31/10.10.2003. Art.2. Delimitarea şi predarea-primirea imobilului mai sus descris se face pe baza procesului-verbal de predare-primire, act care constituie anexa nr.1 la prezentul contract şi face parte integrantă din acesta. Art.3. 3.1. În spaţiul astfel închiriat locatarul este îndreptăţit să desfăşoare doar activităţi specifice procesului de învăţământ. 3.2. Prin activităţi specifice procesului de învăţământ se înţeleg activităţi de întrebuinţare a imobilului în încăperi special amenajate (săli de clasă, laboratoare, vestiare, cabinet medical şcolar) pentru susţinerea cursurilor educative şcolare şi extraşcolare asimilate acestor activităţi. 3.3. Schimbarea destinaţiei spaţiului ori folosirea imobilului pentru alte activităţi decât cele şcolare determină rezilierea contractului de închiriere.

III. DURATA CONTRACTULUI Art.4. Părţile au convenit să încheie prezentul contract de închiriere pe termen de 30 (treizeci) ani, începând cu data de 01 octombrie 2007 şi până la data de 01 octombrie 2037. Tacita relocaţiune nu operează în raporturile dintre părţile prezentului contract. IV. PREŢUL(CHIRIA) Art.5. 5.1. Conform HG nr. 1.886 din 21.12.2006 a Guvernului României publicată în Monitorul Oficicial al României nr. 15/10.01.2007 prin care se introduc noi reglementări în ceea ce priveşte stabilirea cuantumului chiriilor aferente imobilelor care au făcut obiectul art. 1 alin (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România, chiria lunară pentru spaţiul închiriat ar fi de 8 RON/mp construit şi 3 RON/mp teren.

2

5.2. Prin prezentul contract de închiriere se convine perceperea unei chirii diminuate de 3,5 RON/mp construit şi de 1 RON/mp teren cu condiţia ca, utilizatorul să execute pe cheltuiala sa toate lucrările de întreţinere, repraraţii şi reparaţiile capitale necesare bunei funcţionări şi conservării imobilului. Din sumele încasate ca şi chirie proprietarul va achita taxele şi impozitele impuse precum şi asigurarea obligatorie a imobilului. 5.3. Plata chiriei se va face lunar, până cel târziu la 10 a lunii pentru luna în curs, prin virarea sumei datorate în contul Parohiei Romano-Catolice Timişoara IV (Iosefin), deschis la BCR având contul RO 06 RNCB 4570 0000 3488 0001, având codul fiscal 5138390. 5.4. Neplata chiriei şi a utilităţilor în termen de 90 (nouăzeci) de zile de la data scadenţei (data emiterii documentului justificativ) şi în cuantumul fixat, duce la calcularea de penalităţi de întârziere calculate cu un procent de 1,5 % pe zi de întârziere din suma datorată. 5.5. Neplata chiriei şi a utilităţilor în termen de 90 (nouăzeci) de zile de la data scadenţei (data emiterii documentului justificativ) şi în cuantumul fixat, duce la rezilierea contractului de închiriere. V.OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR Art.6. Locatorul se obligă:

a. Să predea obiectul închirierii din prezentul contract şi să îl pună la dispoziţia locatarului, pe bază de proces-verbal de predare-primire.

b. Să asigure buna folosire a căilor de acces. c. Să asigure folosinţa spaţiului pe toată durata contractului. d. Să nu împiedice activităţile şcolare desfăşurate de locatar. e. Să controleze modul cum este folosit şi întreţinut de către chiriaş imobilul închiriat şi

să ia măsurile ce se impun în vederea unei mai bune întreţineri şi folosiri judicioase, potrivit destinaţiei.

Art.7. Locatarul se obligă:

a. Să achite chiria la termenul şi condiţiile stabilite prin contract. b. Să folosească imobilul ca un bun chiriaş şi conform destinaţiei contractuale, sub

sancţiunea rezilierii contractului. c. Să menţină destinaţia iniţială de Liceu Teotetic „Béla Bartók”, - şcoală cu predare

în limba maghiară”. În cazul schimbării destinaţiei sau a desfiinţării instituţiei, prezentul contract devine nul fără alte fomalitaţi. În această situaţie, locatorul nu are obligaţia de restituire a eventualelor cheltuieli reprezentând valoarea reparaţiilor sau investiţiilor făcute de locatar la imobil, încă neamortizate.

d. Să execute pe cheltuiala sa la timp şi de bună calitate toate lucrările de întreţinere, reparaţii curente şi reparaţii capitale care vor fi necesare în perioada derulării contractului.

e. Să execute pe cheltuiala sa toate lucrările care asigură utilizarea imobilului în condiţiile impuse de normele tehnice şi sanitare în vigoare (utilităţi, instalaţii, dotări. etc.), asigurând condiţii optime pentru desfăşurarea procesului de învăţământ la nivelul exigenţelor actuale.

f. Să întreprindă demersuri pentru atragerea de finanţări în vederea modernizării şi extinderii imobilului, în scopul asigurării standardelor corespunzătoare procesului de învăţământ.

g. Lucrările de reparaţii capitale precum şi cele de modificări structurale, amenajări sau modificări ale spaţiului se vor putea executa numai cu acordul scris şi prealabil al proprietarului.

h. Să informeze anual locatorul despre toate lucrările de întreţinere, reparaţii curente şi reparaţii capitale executate precum şi valoarea lor, pentru anul respectiv.

i. Locatarul nu va putea cere restituirea valorii lucrărilor de reparaţii de orice fel şi a lucrărilor de investiţii executate şi neamortizate pe durata contractului, decât în cazul rezilierii contractului din vina locatorului.

3

j. Să se abţină de la orice activitate care tulbură sau limitează buna folosire a spaţiilor comune sau învecinate.

k. Să nu depoziteze mărfuri toxice sau inflamabile şi să ia toate măsurile necesare pentru exploatarea în siguranţă a spaţiilor închiriate.

l. Să-l anunţe pe proprietar de acţiunea intentată de un terţ care priveşte proprietatea sau posesia spaţiului închiriat.

m. Să permită inspecţiile reprezentanţilor locatorului pentru verificarea imobilului închiriat, anunţate în prealabil şi stabilite de comun acord cu locatarul, astfel încât să nu perturbe procesul de învăţământ.

n. Să suporte toate costurile legate de igienizarea imobilului - dezinfecţie, dezinsecţie, deratizare şi orice alte cheltuieli colaterale.

o. Să intreprindă demersuri pentru atragerea de finanţări în vederea executării lucrărilor de conservare a imobilul (zugrăveli, tencuieli, reparaţii instalaţii sanitare, termice, electrice şi de orice altă natură).

p. Să răspundă de pagubele pricinuite bunurilor de eventuale incendii, dacă nu va dovedi că incendiul a provenit din caz fortuit, forţă majoră sau prin comunicarea focului de la o casă vecină (art. 1435 C. civ.).

q. Să asigure paza imobilului, pe cheltuiala proprie şi să întreţină permanent spaţiile exterioare.

r. Să obţină toate avizele prevăzute de lege şi normele în vigoare, pentru desfăşurarea în bune condiţii a activităţii proprii.

s. Să predea spaţiul închiriat la data încetării contractului pe bază de proces-verbal în care vor fi consemnate starea spaţiului şi eventualele deteriorări ce pot constitui daune pentru locator precum şi valoarea investiţiilor executate în perioada derulării contractului.

t. Să achite cheltuielile ce-i revin pentru consumul propriu de utilităţi: apă, canal, energie electrică, gaz, telefon, evacuarea deşeurilor de orice fel, întreţinerea curăţeniei, cheltuieli colaterale, dezinfecţie, dezinsecţie, etc.

u. Să asigure permanent reprezentarea proprietarului în Consiliul de Administraţie prin persoana parohului locului (Timişoara Iosefin) şi a protopoului de Timişoara, persoane confirmate prin autoritatea ecclesială (Episcopie).

VI. CLAUZE SPECIALE - INTERDICŢII Art.8. 8.1. La solicitarea proprietarului se poate rediscuta mărimea suprafeţei de teren închiriat, urmând ca la solicitarea acestuia şi în urma lucrărilor topografice de dezmembrare şi parcelare se se stabilească noua suprafaţă de teren care va fi închirată. 8.2. Locatarului nu îi este permisă subînchirierea către terţi a imobilului pe care-l are în chirie decât cu condiţia ca venitul astfel încasat să fie folosit pentru întreţinerea imobilului, şi în urma informării proprietarului. 8.3. Dacă locatarul execută îmbunătăţiri la imobil sau ridică corpuri de clăride noi pe terenul şi în incinta imobilului sus numit, acestea intră de drept în proprietatea locatorului. 8.4. Instalarea de antene pentru recepţionarea semnalelor audio-vizuale, altele decât cele cu care a fost dotat imobilul din construcţie, se poate face doar cu acordul proprietarului, pe cheltuiala chiriaşului. Chiriaşul are obligaţia de a obţine toate avizele necesare pe cheltuiala sa. 8.5. La perioade de cinci ani, prezentul contract va fi rediscutat între părţi, pentru a constata cuantumul şi valoarea investiţiilor făcute de utilizator. 8.6. În condiţiile în care utilizatorul nu a executat lucrări de investiţii pe perioada ultimilor cinci ani, proprietarul poate solicita chiria retrocativ, în valoarea stabilită prin prevederile legale valabile la data semnării prezentului contract (HG nr. 1.886 din 21.12.2006). 8.7. La finele fiecărui an fiscal chiria va suporta automat rata inflaţiei anunţată oficial de BNR, modificându-se cu cuantumul acesteia fără alte discuţii prealabile.

4

VII. REZILIEREA CONTRACTULUI Art.9. 9.1. Rezilierea contractului se poate face oricând, prin acordul ambelor părţi. 9.2. Locatorul este îndreptăţit să rezilieze contractul de închiriere dacă locatarul subînchiriază, cesionează sau transmite în tot sau în parte sub orice formă unor terţi imobilul pe care-l are în chirie (cu excepţia situaţiei prevăzute în art. 8.1.), dacă desfăşoară alte activităţi decât cele prevăzute în prezentul contract, dacă execută transformări neautorizate de către locator la imobilul închiriat sau dacă schimbă destinaţia spaţiului. În urma rezilierii în astfel de condiţii a contractului de închiriere, locatorul este de asemenea absolvit de orice obligaţie referitoare la plata unor eventuale despăgubiri. 9.3. Rezilierea unilaterală la cererea locatarului exonerează locatorul de orice obligaţie referitoare la plata unor eventuale despăgubiri. 9.4. Rezilierea unilaterală de către locator se poate face pentru nerespectarea oricărei obligaţii contractuale ale locatarului, cu notificare. 9.5. Rezilierea unilaterală se poate face şi de către locatar numai dacă a înştiinţat în scris locatarul cu 60 de zile înainte de data de la care rezilierea va produce efecte, eliberând totodată şi imobilul închiriat. În caz contrar va datora daune-interese. VIII. ÎNCETAREA CONTRACTULUI Art.10. Raporturile de locaţiune dintre părţi încetează:

a. la expirarea duratei contractului de închiriere. b. în cazul rezilierii contractului prin acordul părţilor sau unilateral în condiţiile art. 5 şi

art. 9 din acest contract sau în baza şi în condiţiile art. 1020-1021 C.civ.

IX. ALTE CLAUZE Art.11. 11.1. Cazurile de forţă majoră exonerează de răspundere părţile, în cazul neexecutării parţiale sau totale a obligaţiilor asumate prin prezentul contract. Prin forţa majoră se înţelege un eveniment independent de voinţa părţilor, imprevizibil şi insurmontabil, apărut după încheierea contractului şi care împiedică părţile să execute total sau parţial obligaţiile asumate. 11.2. Partea care invocă forţa majoră are obligaţia să o aducă la cunoştinţa celeilalte părţi, în scris, în maximum 10 (zece) zile de la apariţie, iar dovada forţei majore se va comunica în maximum 30 (treizeci) de zile de la apariţie. 11.3. Partea care invocă forţa majoră are obligaţia să aducă la cunoştinţa celeilalte părţi încetarea cauzei acesteia în maximum 10 (zece) zile de la încetare. Art.12. 12.1. În accepţiunea părţilor contractante, orice notificare adresată, este valabil îndeplinită dacă va fi transmisă la adresa/sediul prevăzut în partea introductivă a prezentului contract. 12.2. În cazul în care notificarea se face pe cale poştală, ea va fi transmisă prin scrisoare recomandată cu aviz de primire şi se consideră primită de destinatar la data menţionată de oficiul poştal primitor pe această confirmare. 12.3. Notificările verbale nu se iau în considerare de nici una dintre părţi. Art.13. În cazul refuzului locatararului de a elibera imobilul la data stabilită, locatorul este îndreptăţit să elibereze imobilul pe cheltuiala locatarului, riscul deteriorării şi al pierderii bunurilor mobile rămânând în sarcina locatarului. Art.14. Contractul de închiriere are ca anexe:

- Decizia de retrocedare; - Protocolul de predare-preluare a imobilului; - Extras de carte funciară;

5

X. CLAUZE FINALE Art.15. Eventualele litigii care s-ar putea ivi în legătură cu acest contract vor fi soluţionate pe cale amiabilă, iar dacă părţile nu cad de acord, vor fi soluţionate de instanţele de judecată competente, în a căror rază teritorială se află bunul închiriat. Prezentul contract de închiriere a fost redactat, azi, ________, la sediul Episcopiei Romano- Catolice din Timisoara, în 4 exemplare originale (un exemplar Locatarului, un exemplar Parohiei Iozefin, un exemplar Episcopiei şi un exemplar Consiliului Local) şi conţine 5 pagini, semnate şi ştampilate de fiecare parte contractantă. Locator Locatar Nr._________/________ Nr.__________/__________ prin prin ________________________ ________________________ Acest contract este valabil cu avizul Episcopiei Romano-Catolice Timişoara EPISCOPIA ROMANO-CATOLICĂ TIMIŞOARA Evidenţa Patrimoniu Imobiliar Nr. ______________/ _________________ ___________________________________ Timişoara, la